Főbb megállapítások:
- a mobilt használók 30 százaléka használja internetezésre is a mobilját. Ezek 50%-a hetente többször is internetezik a mobilja segítségével
- az egyik leggyakoribb tevékenység (75%) pontosan a keresés, melynek során a megszokott keresőjüket használják, nem a mobilszolgálatójuk által adott keresőfelületet
- leggyakrabban keresett információk: térkép/útvonalkeresés, időjárási és helyi/üzleti információk
- fontos, hogy külön mobilra optimalizált oldalak készüljenek. A mobilinternetezők által látogatott oldalak 84 százalékának van mobilverziója.
Tanulságok keresési szempontból
Elég világosan látszik, hogy milyen jellegű keresőszolgáltatásokat érdemes az első körben mobilon is könnyen elérhetővé tenni. Nem szabad ugyanakkor elfelejtkezni a megszokottól eltérő felhasználói felület tervezési szempontokról. Kapcsolódó cikk: Vizuális keresés mobiltelefonnal
Hogy áll a mobilkeresés Magyarországon? Bevallom a területen kezdő vagyok, szívesen helyet adnék egy cikknek egy hozzáértőtől.