Longhand SEO Blogján van egy nagyon érdekes cikk arról, hogyan mérik a keresők találati oldalain, mit néznek az emberek. Ő a hirdetések szempontjából vizsgálja a kérdést, amihez szeretnék hozzátenni egy-két szempontot a találatok áttekinthetőségére vonatkozóan.
A tanulmányok azt erősítették meg, hogy az emberek nagy többsége valójában csak az első néhány találatot nézi meg, a többi gyakorlati szempontból a kereső számára láthatatlan. Milyen megoldást adhatnak erre a keresők?
Az egyik lehetséges út az ún. clustering vagy tartalomjegyzék, amikor a találatokból megpróbálják kinyerni a legfontosabb kifejezéseket. Ilyet alkalmaz a vivisimo Clusty keresője, illetve a magyar PolyMeta kereső, amelynek a fejlesztésében magam is részt veszek. A keresés után a tartalomjegyzék egy-egy elemére kattintva megtalálhatjuk az azt tartalmazó találatokat, még ha azok, akár a 4. oldal legalján is vannak a találatok között.
Milyen tartalomjegyzéket adnak például a "digitális fényképezőgép" kifejezésre (a baloldali a Clusty, a jobboldali a PolyMeta tartalomjegyzéke):