A neten egyre több szöveges információ keletkezik. A közösségi média remek terepe lehet(ne) az egy-egy termékkel kapcsolatos információk és vélemények nyomonkövetésére. Ez a feladat azonban még várja, hogy valaki véglegesen megoldja, addig is a DiscoverText remek szolgálatot tehet nekünk.
A belépéshez LinkedIn vagy Facebook fiókra van csupán szükségünk s 14 napig ingyenesen kipróbálhatjuk mit tud a szolgáltatás.
Belépés után egy egyszerű, de könnyen kezelhető felület fogad minket.
Egy új projekt indítása után kiválaszthatjuk milyen forrásokból szeretnénk adatokat gyűjteni (Facebook, Twitter, LinkedIn, stb.) és megadhatjuk milyen időközönként milyen kulcsszavakra keressen helyettünk a DiscoverText, az eredményeket pedig el is menthetjük. Külön monitorozhatjuk a projektet is, ami különösen akkor fontos, amikor fizetünk is a szolgáltatásért.
Az adatokról nagyon alapos jelentést készít a rendszer, kezdve a geolokációs információktól a fontosabb közösségi média használók azonosításáig.
A begyűjtött adatokból pedig egy szófelhőt is generál nekünk az összefoglaló.
A DiscoverText egyszerű eszközt ad a kezünkbe, mely segíti bizonyos kulcsszavak nyomonkövetését a közösségi médiában. A sok hasonló szolgáltatásból az emeli ki, hogy az eddig inkább elméleti megközelítésnek tartott geometriai módszereket sikerült egy termékbe önteniük, kiváltva ezzel a szakma elismerését.