HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás alapú megoldásokat.

Az alábbi keresődoboz segítségével a Precognox által kezelt blogok tartalmában tudsz keresni. A kifejezés megadása után a Keresés gombra kattintva megjelenik vállalati keresőmegoldásunk, ahol további összetett keresések indíthatóak. A találatokra kattintva pedig elérhetőek az eredeti blogbejegyzések.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldással tudunk szolgálni szöveganalitikai problémádra, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Precognox Blogkereső

Document

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Főbb témák

adat (7) adatbányászat (10) adatelemzés (7) adatok (13) adatújságírás (16) adatvizualizáció (19) AI (15) alternatív (6) alternatív keresőfelület (26) analitika (6) beszédtechnológia (13) big data (53) bing (14) blogkereső (6) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (9) deep learning (15) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (15) Google (31) google (58) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) internetes keresés (31) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (79) kereséselmélet (8) keresés jövője (55) keresés problémái (41) keresők összehasonlítása (9) keresőmotor (12) keresőoptimalizálás (8) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (25) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (8) különleges keresők (7) kutatás (7) LDA (10) lda (10) live (13) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (15) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (9) NLP (6) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (7) nyelvészet (31) nyelvtechnológia (74) open data (12) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (60) Precognox Labs (14) Python (13) R (19) spam (6) statisztika (11) számítógépes nyelvészet (9) szemantikus keresés (19) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (37) szöveganalitika (6) szövegbányászat (20) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (56) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (19) topik modellek (6) twitter (15) Twitter (18) vertikális kereső (9) vizualizáció (13) yahoo (27) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Már elérhető a Google Search Console Insights

2021.07.26. 09:21 Szerző: Hódi Péter Címkék: google analitika elemzés insight Google adatelemzés search console

Egy évvel a béta verzió után a Google élesben is elindította a Search Console Insights-ot, amely mindazok számára elérhető, akik korábban már rendelkeztek ellenőrzött Search Console profillal. A Search Console Insights jelentések a search.google.com/search-console/insights címen érhetőek el.

Mi az a Search Console Insights?

A Search Console Insights kifejezetten a tartalomkészítők és az azokat online publikálók számára készült. A szolgáltatás "segíthet nekik megérteni, hogy a közönség hogyan fedezi fel webhelyük tartalmát, és mi az, ami számukra vonzó tartalom" - állítja a Google. A Search Console Insights a Search Console és az Analytics adataiból egyaránt merít.

Mikor indult el a szolgáltatás?

A Google tavaly indította el a Search Console Insights bétaverzióját, majd korlátozott hozzáférést adott néhány tartalomkészítő számára, hogy azt tesztelhessék (hibakeresést végezzenek) és visszajelzést adjanak erről Google felé. Akkor a Google azt mondta, hogy "ez egy olyan mód, amellyel a tartalomkészítők rendelkezésére bocsátjuk azokat az adatokat, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy megalapozott döntéseket hozzanak és javítsák tartalmaikat".

searc_console_insights.png
néhány példa az új jelentésekről - forrás: Search Engine Land

Milyen kérdésekre ad választ az új platform?

A Search Console Insights jelentéseinek célja, hogy választ adjanak az alábbi kérdésekre:

  • Melyek a legjobban teljesítő tartalmaink?
  • Hogyan teljesítenek az új tartalmak?
  • Hogyan fedezik fel az emberek az adott webhely tartalmait?
  • Mire keresnek az emberek a Google-on, mielőtt meglátogatják tartalmainkat?
  • Melyik cikk irányítja a felhasználókat a weboldalunkra és annak tartalmára?

Hogyan férhet hozzá a felhasználó a Search Console Insights-hoz?

A Google többféle módot is kínál a jelentések eléréséhez:

  • válasszuk a Search Console fő oldalának tetején található Search Console Insights menüpontot
  • használjuk ezt a linket a közvetlen eléréshez
  • az iOS Google alkalmazásban válasszuk a Search Console Insights pontot a felhasználói menüben (a profilképre kattintva). Ez a lehetőség hamarosan az Android alkalmazásban is megjelenik.



searc_console_insights_elehetoseg.png
a Search Console Insights-ot a Search Console fő oldalán a jobb felső sarokban találjuk

Hiányzó adatok

Amennyiben hiányoznak bizonyos adatok az új felületen, az azt jelenti, hogy a Search Console és a Google Analytics tulajdonunk nincs megfelelően összekapcsolva. A Google azt ajánlja, hogy társítsuk azokat össze annak érdekében, hogy megfelelően hozzáférjünk a jelentésekhez. A Search Console Insights egyelőre csak a Google Analytics Universal Analytics tulajdont támogatja (ezek azonosítója "UA"-val betűvel kezdődik), de a vállalat már dolgozik a Google Analytics 4 támogatáson.

Miért hasznos a Google Search Console Insights?

A bevezetett mérőszámokkal új módon vizsgálhatjuk meg adatainkat.Több adatot és nézetet is kapunk, így több lehetőség áll a rendelkezésünkre tartalmaink teljesítményének megismerésére és megértésére, ami rendkívül hasznos a tudatos tartalomkészítés szempontjából. Így mindenképpen érdemes megnézni és kipróbálni a Search Console Insights-ot, amely új tartalom- és marketingötleteket adhat vállalkozásunk számára.

Amennyiben többet szeretne a témáról megtudni, kérjük olvassa el a Search Engine Land oldalán megjelent angol nyelvű cikket, amely jelen blogbejegyzésünk alapjául is szolgált.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

Hogyan fedezzük fel a TikTok tartalmakat?

2021.07.07. 08:51 Szerző: Hódi Péter Címkék: keresés videómegosztó felfedezés közösségi média keresőfelület TikTok

Mi az a TikTok?

A TikTok egy videomegosztó szolgáltatás, amelyett 2012-ben alapított a pekingi székhelyű ByteDance cég. Az alkalmazás, amely Kínán kívül 2017-ben jelent meg iOS és Android platformokra, lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 15 másodperces videókat készítsenek és osszanak meg bármilyen témában.

A 2021 januári TikTok-statisztikák szerint a platformnak világszerte 689 millió havi aktív felhasználója volt, amely ezzel a hetedik legnagyobb platform a felhasználók számát tekintve, megelőzve olyan, jóval régebb óta létező platformokat, mint a Snapchat, a Pinterest és a Twitter.

tiktok.jpg

Mi az a Discover (Felfedezés)?

A TikTok keresőjének segítségével kereshetünk és fedezhetjük fel a TikTok közösség sokféle tartalmát: trendi videókat, hashtageket, alkotókat és szponzorált tartalmakat.

Megjegyzés: A hashtag oldalakon az első néhány videó az adott trendet elindító videók és más népszerű videók, amelyek a hashtaghez kapcsolódnak.

Hogyan tudunk keresni?

Konkrét videók, hangok, hashtagek vagy alkotók kereséséhez:

  1. érintsük meg a képernyő alján található Discover gombot
  2. keressünk rá egy adott videóra vagy tartalomtípusra az oldal tetején található keresősávban. Legyünk minél konkrétabbak a keresési kifejezések alkalmazásakor
  3. az eredmények a felső lapon jelennek meg
  4. nézzük meg a többi keresési lapot is a kapcsolódó tartalmakért*

Természetesen a fentieken túlmenően kereshetünk a felhasználók és a top (legnépszerűbb) tartalmak között is.

* forrás: TikTok support

tiktok_discover.png

Tartalmak a TikTok-on

A népszerű TikTok tartalmakat hamar felkapják a felhasználók, de azok ugyanilyen gyorsan “el is tűnnek a süllyesztőben”. Éppen emiatt a jelenség miatt érdemes a kedvenc tartalmainkat menteni, vagy lájkolni, mert enélkül szinte lehetetlen azokat újra megtalálni. Azt pedig mindenki eldöntheti, hogy a rengeteg megosztott tartalom közül mit tart érdekesnek, értékesnek vagy éppenséggel viccesnek.

 

Kapcsolódó cikkünk a keresésről: Keresőmotor vs. vállalati keresőmotor

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

Természetes nyelvfeldolgozás: miért hallunk róla egyre többet?

2021.06.25. 09:03 Szerző: Hódi Péter Címkék: keresés nyelvészet nyelvtechnológia NLP számítógépes nyelvészet


Egyre gyakrabban hallunk a természetes nyelvfeldolgozásról. De vajon mi is ez a terület és miért örvend egyre nagyobb népszerűségnek?

Mi a természetes nyelvfeldolgozás?

A természetes nyelvfeldolgozás (NLP) a nyelvészet, a számítástechnika és a mesterséges intelligencia egyik részterülete, amely a számítógépek és az emberi nyelv közötti kölcsönhatásokkal foglalkozik, különösen azzal, hogy hogyan lehet a számítógépeket nagy mennyiségű természetes nyelvi adat feldolgozására és elemzésére programozni.*

Keveredés az NLP rövidítés körül

Az NLP rövidítés cikkünk esetében a Natural Language Processing kifejezést takarja, de ugyanezt a mozaikszót alkalmazzák a Neuro Linguistic Programming fogalom használatakor is. A neuro-lingvisztikus programozás azonban a pszichológiai területén használatos kifejezés, módszer.

Miért fejlődik rohamosan a természetes nyelvfeldolgozás?

Az NLP (natural language processing) területén megjelenő számos új információ, kutatás és fejlesztés jelzi, hogy egyre fontosabb szerepet játszik a természetes nyelvfeldolgozás a mindennapi életünk során. Mi indokolja ezt? Ennek számos oka van, vegyük ezeket sorra!

A múlt információinak feldolgozása

Az emberiség egyetemleges tudása, illetve a megőrzendő információk rögzítése korábban csak kézzel írott, nyomtatott (könyvnyomtatás), később pedig gépelt formában volt lehetséges. Ezen dokumentumok feldolgozása rendkívül fontos, ám nagyon időigényes folyamat. Köszönhetően a természetes nyelvfeldolgozás területéhez szervesen kapcsolódó eljárásoknak, mint például a digitalizálás és az OCR (optikai karakterfelismerés) mára már lehetséges a papír alapú dokumentumok tömeges feldolgozása.

tekercs.jpg

Növekvő adatmennyiség

Mai világunkban az előállított adatmennyiség (szöveges tartalmak) exponenciálisan nő. Gondoljunk csak a vállalati közegben keletkező dokumentumokra, a kutatási anyagokra, a megannyi blog, közösségi média tartalmaira vagy éppen a szöveges üzenetekre. Ezek is mind-mind alapjául szolgálnak a természetes nyelvfeldolgozásnak és a további szöveganalitikai megoldásoknak.

Keresési igények megnövekedése

Nap mint nap számos keresést hajtunk végre információk után kutatva a keresőmotorok segítségével. Legyen szó akár személyes érdeklődés kielégítéséről vagy üzleti, kutatási célú felhasználásról, egyre nagyobb az igényünk az információk egyszerű és könnyű megtalálására. A releváns információk megtalálásában is komoly segítséget jelentenek a nyelvfeldolgozás vívmányai.

nlp_kereses.png

Speciális szolgáltatások

Számtalan olyan szolgáltatási területen is előretörést tapasztalhatunk, amelyek néhány évvel ezelőtt még vagy nem is léteztek, vagy csak gyerekcipőben járt a hozzájuk kapcsolódó technológia. Gondolhatunk itt az automatizált digitális tartalmakra (kérdőívek, bejelentkezési és regisztrációs form-ok, adatigénylési- és szolgáltatási dokumentumok), de az egyik legeklatánsabb példa a chatbotok megjelenése és fejlődése.

chatbot.png

Kapcsolódó területek fejlődése

A természetes nyelvfeldolgozás számtalan területhez kapcsolódik, így a szoftverfejlesztéshez, szöveganalitikához (adatgyűjtés-és címkézés, szentimentelemzés, intelligens keresés, névazonosítás, nyelvfelismerés), adatvizualizációhoz, nyelvészethez, robotkommunikációhoz vagy például a gépi fordításhoz. Ezen területek rohamos fejlődése is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a természetes nyelvfeldolgozás még hosszú ideig meghatározó szerepet fog játszani az emberiség jövőjében.

A fent felsoroltak mellett még számos oka lehet annak, hogy egyre többet hallunk a természetes nyelvfeldolgozásról, amelynek hasznossága a mai kor számára megkérdőjelezhetetlen. Az is kijelenthető, hogy a területben még rengeteg potenciál rejlik, melynek kiaknázásával a jövőben sokkal kényelmesebbé és egyszerűbbé válik a szöveges tartalmakhoz kapcsolódó folyamatok megvalósítása.

 

Szeretne többet megtudni a természetes nyelvfeldolgozásról? Csatlakozzon az NLP Meetup közösséghez!

 

* Fordítás az angol Wikipédia-ról

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

13+1 módszer, amely segít hogy magasabbra kerülj a rangsorban, avagy YouTube SEO 2021-ben

2021.06.09. 09:05 Szerző: Hódi Péter Címkék: keresőoptimalizálás video keresés felirat címkézés közösségi média videokereső Google SEO YouTube

A YouTube-ra feltöltött videók célja a legtöbb esetben az, hogy népszerűsítsenek egy márkát, egy terméket vagy szolgáltatást, illetve, hogy hírnevet szerezzenek a videó feltöltőjének. A népszerűség (magas számú videó megtekintés) eléréséhez szinte elengedhetetlen, hogy az ajánlási lista élére kerüljünk. Leegyszerűsítve: szükséges, hogy kedvelje videós tartalmunkat a YouTube. Erről szól a YouTube SEO, azaz a keresőoptimalizálás. 

seo.png

Most 13 módszert mutatunk be, ami segíthet célunk elérésében, azaz, hogy kitűnjünk a többi tartalom közül, amely nem kevés, hiszen naponta elképesztő mennyiségű (567 000 órányi) videót töltenek fel a YouTube-ra.

1. Legyen fókusz kulcsszavunk

Mindenképpen legyen kulcsszavunk, amely köré a tartalmunk felépül. Ehhez segítségünkre lehetnek a különböző kulcsszókutató eszközök, mint például az Ahrefs, a SEMrush, a Keywords Everywhere vagy a KeywordTool.io.

2. Optimalizáljuk a videónk címét

A tartalmunk címe legyen figyelemfelkeltő, de ugyanakkor informatív is. Gondoljuk át, hogyan keresnének a felhasználók tartalmunkra. Célszerű, hogy a fókusz kulcsszavunk szerepeljen a címben is. Továbbra is népszerűek a Hogyan…?, a 10 legnagyobb… kezdetű címek, de arra figyeljünk oda. hogy a kattintásvadász cím mögött releváns legyen a videónk tartalma, máskülönben a kattintók csak rövid időt fognak a tartalom megtekintésével tölteni, illetve nem is fogják azt másokkal megosztani, amennyiben csak egy “átverés” az egész.

3. Készítsünk megfelelő leírást

A YouTube a videók leírásának első 125 karakterét jeleníti meg, de érdemes ennek minimum a dupláját használni, mégpedig úgy, hogy a releváns dolgokat a szövegünk elejére helyezzük el. Ez lehet egy, a kulcsszavunkat tartalmazó tömör leírás, a céljainknak megfelelő továbbkattintási link, vagy valamilyen motiváló, cselekvésre buzdító felhívás.

subscribe.png
Egy jól optimalizált leírás lehetővé teszi a YouTube számára, hogy megértse, miről is szól a videónk, és ezáltal azt a releváns nézőknek (célcsoportunk) fogja megjeleníteni. Emellett fontos, hogy a leírásunk egyedi legyen és ne használjunk másolt (kopizott) tartalmat!

4. Használjunk megfelelő címkéket

A címkék (tag-ek) kizárólag a YouTube számára készülnek, így azokat a nézők nem fogják látni. Adjunk tartalmunkhoz hozzá annyi variációt a kulcsszavakból és keresőkifejezésekből, amennyi csak az eszünkbe jut. Arra azonban figyeljünk, hogy ezek mind releváns címkék legyenek. A megfelelően hatékony címkék kiválasztásához számos eszköz is rendelkezésre áll, mint például a Tube Buddy vagy a VidIQ.

5. Készítsünk egy vonzó forgatókönyvet

Minden videó elkészítése előtt érdemes egy jól átgondolt forgatókönyvet készíteni, még egy rövidebb tartalomhoz is. Ennek az egyik legfontosabb eleme a bevezető, amely megragadja a néző figyelmét. Ne feledjük, csak pár másodpercünk van erre! Természetesen arról megoszlanak a vélemények, hogy ez a szám pontosan mennyi, egyes kutatások 3, mások 7, megint mások pedig akár 20-30 másodpercet is állítanak. Legegyszerűbb, ha magunkból kiindulva (én mennyi idő alatt döntöm el, hogy továbbnézek-e egy tartalmat?) határozzuk ezt meg.

6. Készítsünk hosszabb videókat

A közhiedelemmel ellentétben a hosszabb videók valójában jobban teljesítenek a YouTube-on, mint a rövidebbek. Írjunk be bármilyen kulcsszót vagy kifejezést a YouTube-ra, és látni fogjuk, hogy általában a legjobban rangsorolt videók elég hosszúak.
A YouTube valójában a teljes megtekintési időtartamot használja rangsorolási tényezőként. Ennek van értelme, hiszen jobban belegondolva - minél tovább nézünk egy videót, annál jobban leköt, így annál valószínűbb, hogy több videót nézünk meg, és annál valószínűbb, hogy megnézzük a reklámokat is, értsd: a YouTube sem jótékonysági intézmény!!! Nem véletlen hogy a YouTube a hosszabb videókat részesíti előnyben, amelyeket hosszabb ideig lehet nézni. Leegyszerűsítve: minél hosszabb a videónk, annál tovább nézhetik, így annál magasabb lesz a rangsorolásunk.
Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy opus-okat kell készíteni, csak azt, hogy ne helyezzünk magunkra nyomást, hogy mindent beletuszkoljunk egy korlátozott idősávba. Ha a videóink hosszúak és átfogóak, de mégis elég vonzóak ahhoz, hogy a nézők tovább nézzék őket, a YouTube minden bizonnyal felfigyel majd rájuk, és ezáltal magasabb rangsorolási helyezést érhetünk el. Azért a műfaji kereteknek való megfelelés célszerű, hiszen egy céget bemutató spot-ot senki sem fog / szeretne 15-20 percig nézni.

7. Őrizzük meg a nézők figyelmét

A megtekintési időtartam hossza rendkívül fontos a YouTube SEO szempontjából, ezért a nézők megtartása kulcsfontosságú. Ehhez el kell érnünk, hogy az emberek hosszabban nézzék videóinkat, tehát gondoskodnunk kell arról, hogy azok vizuálisan szórakoztatóak legyenek.
Érdemes a videó elején azonnal a lényegre térni és megragadni a figyelmet, illetve a videót látványos animációkkal feldobni. Amennyiben már rendelkezünk csatornánkon több videóval, akkor érdemes lehet azt is megnéznünk, hogy azok mekkora megtekintéssel rendelkeznek, így leszűrhetjük, hogy mit tartanak a nézők vonzónak és ez alapján állíthatjuk össze a következő mozgóképes anyagunkat.

8. Ösztönözzük az elkötelezettséget

Szinte minden YouTube-videó így végződik: "Ha tetszett ez a videó, kattints a lenti tetszik gombra, és ne felejts el feliratkozni a további tartalmakért...".
Ez nem véletlen, hiszen a nézői elkötelezettség befolyásolja a SEO-t. Amikor valaki kedveli a videónkat, kommentel vagy feliratkozik a csatornánkra, azzal egy jelzést küld a YouTube felé, így az az adott felhasználónak további videóinkat fogja mutatni.

video-comments.png

a fenti grafikon jól mutatja, az egyértelmű összefüggést a kommentek száma és a YouTube-rangsorolás között

9. Hozzunk létre érdekes és vonzó thumbnail-t

A thumbnail az az index- vagy más néven nézőkép, amelyet a felhasználó lát a videónkról. A YouTube automatikusan hozzárendelhet egy indexképet a feltöltött tartalmunkhoz, de ez csak egy véletlenszerű felvétel lesz a videónkból. Ahhoz, hogy kitűnjünk a tömegből, egyedi, figyelemfelkeltő képet kell használnunk, amely kattintásra ösztönzi az embereket, mivel a néző csak két dolgot lát mielőtt úgy dönt, hogy rákattint egy videóra: a videó címét és annak indexképét. Mivel a vizuális információk feldolgozása 60 000-szer gyorsabb, mint a szövegé, ezért a megfelelő indexkép alkalmazása rendkívüli fontossággal bír.
Érdemes megnézni, hogy a magas megtekintési aránnyal rendelkező videók milyen indexképpel rendelkeznek és ez alapján elkészíteni saját thumbnail-ünket.

macskaszem.jpg

egy figyelemfelkeltő kép megragadja a tekintetünket

10. Hozzunk létre lejátszási listákat

A lejátszási lista létrehozása kiváló módja annak, hogy növeljük csatornánk teljes nézési idejét, mivel a listába tartozó videók a felhasználóknak automatikusan lejátszódnak. Így ahelyett, hogy csak egy videót nézne meg, a néző akár ötöt vagy hatot is megtekinthet!
A lejátszási lista létrehozásához csoportosítanunk kell néhány hasonló témájú videót. Amennyiben nem rendelkezünk egy témakörben több videóval, akkor felvehetjük a kapcsolatot olyan emberekkel, akik a témakörben hasonló tartalmakat készítenek, mint mi (de nem a versenytársaink) és megkérhetjük őket, hogy vegyék fel a videónkat a lejátszási listájukba. Minél több lejátszási listán szerepelnek a videóink, annál jobb! Cserébe felajánlhatjuk, hogy mi is felvesszük az ő általa megosztott tartalmat saját lejátszási listánkba.

11. Építsünk linkeket

A linképítés fontos rangsorolási tényező minden tartalom, így a videóink esetében is. Amennyiben ismerjük az írott tartalmak, például egy blog vagy egy weboldal Google általi optimalizálását, akkor tudjuk, hogy a Google számolja a felénk irányuló linkek számát annak érdekében, hogy megállapíthassa, mennyire értékes a tartalmunk. Mivel a Google tulajdonában van a YouTube, nem meglepő, hogy az is így működik.
A tartalmunkra mutató linkek számának növeléséhez mindenképpen tegyük (tetessük) közzé a videónkat minél több helyen, például a weboldalakon és a blogokon. Megkérhetünk akár másokat is, például a videónk témájához kapcsolódó webhelyek tulajdonosát is, hogy tegyék fel a videónkat az oldalukra, vagy akár írhatunk nekik olyan vendégposztokat, amelyek tartalmazzák a videónkat. Minél több tartalmunkra mutató link van, annál jobb lesz a YouTube SEO-nk, és ezzel a Google SEO-nk is.
A magas helyezéssel ráadásul a videónk a Google keresési eredmények első oldalán is megjelenhet adott keresési kulcsszavakra, amely értelemszerűen kimagasló láthatóságot jelent YouTube-csatornánk számára.

12. Használjuk a közösségi médiát

Az egyik leghatékonyabb módja a YouTube-on való jobb helyezés elérésének, ha minél több helyen publikáljuk videónkat. Ossszuk meg tehát az összes közösségi platformunkon, és bátorítsuk erre az ismerőseinket és követőinket is!
Posztoljunk például a Facebookon és a Twitteren, de közzétehetjük videónkat többek között a témánkhoz kapcsolódó fórumokon is.

social_media.jpg

13. Adjunk videónkhoz feliratot

A YouTube-videók támogatják a feliratozást, amely különösen fontos lehet a hallássérültek számára, vagy azoknak, akik csendben néznék meg tartalmunkat. A feliratozás további előnye, hogy a YouTube és a Google is feltérképezi őket, így javíthatjuk SEO-nkat!
A YouTube képes automatikusan is feliratozni a videónkat, de ez általában tele van hibákkal. Ahhoz, hogy videónk felirata indexelve és SEO-barát legyen, a YouTube által biztosított feliratot szerkeszthetjük, vagy saját feliratot tölthetünk fel. Ezt mindenképpen érdemes megtennünk a jobb eredmény elérése érdekében

13+1. Legyünk versenyben SEO-val

A YouTube mára már valóságos videó-versenypálya lett, hiszen rengeteg tartalom csap össze egymással a nézők kegyeiért. Bár ez a versengés ijesztő lehet, de ne feledjük, számos lehetőség van a kezünkben, hogy javítsuk YouTube SEO-nkat és ezzel jobb eredményeket érjünk el. Ennek érdekében alkalmazzuk tehát a fenti módszereket és kövessük a legújabb trendeket!


Amennyiben többet szeretne a témáról megtudni, kérjük olvassa el a Wyzowl oldalán megjelent angol nyelvű cikket, amely jelen blogbejegyzésünk alapjául szolgált.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A hír érték

2021.05.27. 09:26 Szerző: Hódi Péter Címkék: rss hírek keresés hír news hírkereső hírkeresés szövegbányászat hírolvasó Precognox hírelemzés

news.jpg

Új hírünk van a vállalkozás üzleti sikeréhez

A hírekről senki sem szeret lemaradni. Ahogyan a mondás is tartja: az információ hatalom. Ez pedig különösképpen fontos a vállalati közegben, hiszen az információk által komoly üzleti előnyre lehet szert tenni. Információkhoz pedig legkönnyebben a hírek segítségével juthatunk. Feldolgozásuk azonban rendkívül összetett és időigényes folyamat. Gondoljunk csak bele, hogy egy-egy online újság, blog, szakmai oldal tartalmainak napi szintű nyomon követése mennyi időt emészt fel! Az online források számának folyamatos bővülésével pedig ez már szinte megvalósíthatatlan feladat.

Kijelenthető tehát, hogy a releváns tartalmak (hírek) gyűjtése, keresése és feldolgozása mindenképpen olyan tevékenységek, amelyeknél szükség van az automatizációra és egy speciálisan erre a célra kifejlesztett megoldásra. Jó hírünk van: már létezik is ilyen szoftver, a megoldás neve: TAS News Reader.

A Precognox által fejlesztett szöveganalitikai megoldás segítségével egy kezelőfelületen oldható meg a hírek gyűjtése, keresése és feldolgozása. A TAS News Readerben azon híroldalak tartalma dolgozható fel, amelyek rendelkeznek RSS Feed-del.

tas_news_reader_keresofelulet.png

a hírek feldolgozására szolgáló felület az összetett keresővel

Mi az az RSS Feed?

Az RSS mozaikszó, amely a Really Simple Syndication kifejezést takarja, melynek tükörfordítása a Valóban Egyszerű Hírszolgáltatás. Bizonyos híroldalak RSS feed-et, ún. hírfolyamot használnak, amelyekre az olvasó egy RSS hírolvasóval iratkozhat fel. A megoldás lényege, hogy nem szükséges minden egyes ilyen oldalt egyesével végiglapozni, hanem elég a hírolvasót megnyitni és így az oda becsatornázott oldalak tartalmai egy helyen áttekinthetőek.

Hogyan működik a megoldás?

A TAS News Reader kezelőfelületén projektek hozhatóak létre, amelyekhez egyszerűen társíthatóak a különböző hírforrások. Ezen hírforrások RSS Feed-jének megadásával automatikusan letöltődnek a tartalmak.

tas_news_reader_source_adding.png RSS Feed megadása a TAS News Reader felületén

A tartalmak a keresőfelület segítségével szűrhetőek, az eredeti hírek, cikkek megkattinthatóak, a kezelőfelületen pedig kezelhetőek aszerint, hogy az adott tartalom releváns-e, illetve annak feldolgozása már megtörtént-e. Természetesen a szerepeknek megfelelően a felhasználói jogosultságok beállíthatóak.
A letisztult kezelőfelületnek köszönhetően rendkívül hatékonyan kezelhetőek az egyes projektek, így a hírek feldolgozása valóban gyorsan megoldható.

Kinek lehet hasznos a megoldás?

A TAS News Reader felhasználási területe igen széles lehet, hiszen a hírek ismerete és az információk megszerzése szinte minden szegmens számára különösen fontos, azonban bizonyos feladatok esetében különösen nagy segítség lehet, ezek:

  • sajtófigyelés (médiamonitoring)
  • hírgyűjtés
  • gyűjtőoldalak (hírportálok) létrehozása
  • social listening (internetfigyelés), további feldolgozáshoz, például későbbi szentimentelemzéshez
  • kockázati hírfigyelés (pl.: pénzpiaci információk)
  • biztonsági médiafigyelés (pl.: OSINT – Open Source Intelligence)

Természetesen a fenti folyamatok megvalósítása mellett a hírek feldolgozása és a bennük rejlő üzleti potenciál hatékony kiaknázása minden vállalkozás számára jelentős piaci előnyt jelenthet, hiszen sosem tudhatjuk, hogy éppen melyik új hír vezet majd el a vállalkozás sikeréhez. Ki tudja, akár ezen blogbejegyzésünk is rendelkezhet nagy hírértékkel.

Amennyiben többet szeretne megtudni a megoldásról, akkor bővebben olvashat róla a Precognox TAS News Reader termékoldalán.

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

süti beállítások módosítása