Hogy miért pont A 22-es csapdájának szereplőjéről Yossarianról kapta a nevét a londoni metaforakereső, az talány, ahogyan az is hogy mire lehet egyáltalán használni. Ellenben elindult, működik és ki is lehet próbálni. Teszteljük hát le a Yossarian-t!
Elvileg metaforákat, gyakorlatilag inkább asszociációkat kereshetünk a Yossarian segítségével. Sőt, igazából egy kereső kifejezéshez találunk képi asszociációkat. Természetesen nem hiányozhat az oldalról a "social" funkció sem, habár megléte nem igazán tűnik indokoltnak.
Elvileg a Yossarian-t kreatív csapatok használják, s ezt nem csak saját "Pro" szolgáltatásuk promóciója, hanem a Fast Company cikke is megerősíti. Ebből kiindulva arra gondoltunk tesztünk során megnézzük hogy olyan alaptermék reklámozásához mint pl. a sör milyen képeket asszociál nekünk a metaforakereső.
A találatokkal nem igazán tudunk mit kezdeni, hacsak nem az "igyunk munkahelyen" vagy "milyen jó lesz az egy nap megfeszített mosolygás után végre inni" asszociációkra gondolunk.
A találatokat elmenthetjük és ha nagyon rendesek vagyunk, akkor segíthetünk a Yossariannak azzal, hogy eláruljuk miért kedveljük az adott találatot.
Hogy ne legyünk igazságtalanok, más szavakkal is végeztünk keresést, pl. a "nice" és a "beautiful" esetében éreztük hogy a találatok tök jók, ellenben pl. a "toothbrush" és egyéb hétköznapi tárgyak beírása csak az időnket rabolta.
Emésztgettük egy ideig az alkalmazást mielőtt úgy döntöttünk, írunk róla. Nem akarunk igazságtalanok lenni, lehet egyszerűen nem mi vagyunk a Yossarian célközönsége, de egyszerűen nem látjuk hogy mire is használható. Ellenben maga a technológia nagyon izgalmas és reméljük, ahogy a cég fejlődik, úgy előbukkannak majd még értelmes felhasználási területek is.