HTML

Precognox

 precognox-logo-cmyk-620.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati, big data és gépi tanulás megoldásokat.

Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldhatjuk problémáidat, lépj velünk kapcsolatba a keresovilag@precognox.com címen.

Star Wars text mining

visualizing_star_wars_movie_scripts_precognox.jpgA long time ago, in a galaxy far, far away data analysts were talking about the upcoming new Star Wars movie. One of them has never seen any eposide of the two trilogies before, so they decided to make the movie more accessible to this poor fellow. See more...

Facebook oldaldoboz

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Főbb témák

adatbányászat (6) adatok (12) adatújságírás (16) adatvizualizáció (17) AI (14) alternatív (6) alternatív keresőfelület (24) beszédtechnológia (13) big data (48) bing (14) CEU (6) clustering (6) conTEXT (8) dashboard (6) data science (8) deep learning (15) egészség (7) egészség kereső (7) előadás (7) emócióelemzés (35) Facebook (9) facebook (8) gépi tanulás (15) google (57) Google (23) gyűlöletbeszéd (7) hackathon (10) hálózatelemzés (14) internetes keresés (26) internet hungary (6) képfeldolgozás (8) képkereső (8) keresés (57) kereséselmélet (7) keresés jövője (54) keresés problémái (38) keresők összehasonlítása (9) keresőoptimalizálás (6) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (12) konferencia (46) könyvajánló (24) korpusznyelvészet (14) közösségi keresés (8) közösségi média (6) különleges keresők (7) kutatás (6) LDA (10) lda (10) live (13) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (41) mesterséges intelligencia (12) metafora (7) mobil (37) mobil keresés (17) Neticle (8) NLP meetup (17) Nuance (9) nyelv (6) nyelvészet (28) nyelvtechnológia (73) open data (11) open knowledge (7) orosz (6) Pennebaker (6) politikai blogok (22) Precognox (47) Precognox Labs (14) Python (13) R (19) spam (6) statisztika (11) számítógépes nyelvészet (8) szemantikus keresés (18) szemantikus kereső (9) szentimentelemzés (34) szövegbányászat (15) társadalomtudomány (7) tartalomelemzés (54) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (19) topik modellek (6) twitter (15) Twitter (18) vertikális kereső (9) vizualizáció (12) yahoo (26) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Meg lehet verni a Google-t a keresésben?

2008.04.17. 11:30 Szerző: kereso Címkék: google keresés jövője

Nitin Karandika írja le a Powerset szemantikus kereső kapcsán, hogy szerinte miért nem lehet ma már a Google-t megverni.

Három fő érvet használ:

  1. Relevancia algoritmusok: már annyira kifinomult a relevancia algoritmusuk, hogy egyszerűen szerinte jobb eredményeket ad, mint pl a Yahoo. A valós felmérések eredményei nem ezt bizonyítják, mindenesetre sok embernek nyújtja ezt az érzetet, a Google az kétségtelen, és tény, hogy a termékeket nem elsősorban a valós tulajdonságaik, hanem az általuk adott érzet adja el a vásárlóknak.
  2. Optimalizált weboldalak: Számomra ez már meggyőzőbb érv. Nem csak a Google optimalizál, hanem minden weboldal maga is optimalizál a Google-re. Mivel nagyjából ismert, hogy milyen dolgok fontosak a számára, ezért minden értelmes weboldal tulajdonos energiát szán arra, hogy megfeleljen minél inkább a Google számára. Ez óriási versenyelőnyt jelent a számukra.
  3. Felhasználói bázis: a legtöbb felhasználó lassan harap rá új technológiákra. A több ezer létező alternatív keresőszolgáltatás ellenére, ezek összesített piaci részesedése nem éri el a 2 százalékot. A legtöbben egyszerűen nem is gondolnak arra, hogy lehetne mást is használni. Hozzászoktak a végletesen egyszerű kezelő és eredményfelülethez. Egyszerűen ezt várják el bármelyik keresőtől. Már arról is nagyon nehéz meggyőzni a felhasználókat, hogy próbáljanak ki egy alternatív lehetőséget, nem hogy aktív felhasználóvá váljanak.

A legsúlyosabb korlátot a harmadik tényező jelenti, ugyanis ha valaki keresőt fejleszt, nagyon gyorsan szembesül a ténnyel, hogy az átlagosnál jóval nehezebb látogatókat vonzania. Az oldal jellegéből adódóan, ugyanis kevés a tartalom, amit más keresők indexelni tudnak.

Van még egy nagyon jelentős korlát, mégpedig a hagyományos crawler alapú indexelés óriási erőforrás igénye. A Google gyakorlatilag együtt nőtt fel a webbel. Amikor elkezdték, még néhány géppel meglehetett oldani, ma már nagyon komoly szerverparkok szükségesek a feladathoz. Itt nagyon nagy tőkére van szükség, még akkor is, ha valaki valami nagyon újszerű megközelítéssel is áll elő, mint az igen komoly szakmai háttérrel rendelkező Cuill tette. Ők azt ígérik, hogy nagyságrendekkel kevesebb kapacitással megoldják. Ehhez kellett most 25 millió dollárt szerezniük, a további fejlesztésekhez...

A Kereső Világ a Precognox Precognox szakmai blogja A Precognox intelligens, nyelvészeti alapokra építő keresési, szövegbányászati és big data megoldások fejlesztője.

5 komment • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

A bejegyzés trackback címe:

https://kereses.blog.hu/api/trackback/id/tr26429674

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Alt Search Engines » Blog Archive » Meg lehet verni a Google-t a keresésben? 2008.04.18. 16:14:05

[...]hogy szerinte miért nem lehet ma már a Google-t megverni. 2008.04.17.[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2008.04.17. 12:29:35

Nyilván csak akkor lehetne, vagy lehet majd megverni, ha valakinek van egy teljesen új megközelítése, és hozzá erőforrása is.
Lásd iphone vs mobilpiac.

Vagy, ha áthelyeződik a piac.
Sokáig úgy gondoltuk, hogy nem lehet meverni a microsoftot sem, aztán láss csodát, lemaradtak egy piacról, most meg küszködnek veszettül...
A saját piacukon még mindig nincsenek igazából megverve, de eltolódott a hangsúly onnan...

kereso · http://kereses.blog.hu 2008.04.17. 13:24:01

Valóban. Valakitől olvastam, hogy a Google "vége" az lesz, ha a keresésnek már nem lesz ekkora jelentősége. Kicsit futurisztikusan: nem te keresel, hanem a téged érdeklő információ talál meg téged.

Charles Knight · http://www.altsearchengines.com 2008.04.17. 15:35:11

May I republish this on AltSearchEngines?

Thank you,

Charles Knight, editor
AltSearchEngines.com