Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

HTML

Kereső Világ: keresés, szövegbányászat, big data

A keresők lelkivilága, szöveges keresés, szövegbányászat és big data.
2001 óta foglalkozunk keresőfejlesztéssel a Precognox kereteiben. A blog írói: Jóföldi Endre és Varjú Zoltán. A Goldenblog versenyen IT kategóriában a legjobb 3 blog közé választott minket a szakmai zsűri 2011-ben és 2012-ben is. 2013-ban a Biznisz blogok között hetedik helyen végeztünk.


Precognox

precognox_logo_190.jpg

A blog készítői a Precognox Kft. keretein belül fejlesztenek intelligens, nyelvészeti alapokra épülő keresési, szövegbányászati és big data megoldásokat. Ha a blogon olvasható tartalmak kapcsán, vagy témáink alapján úgy gondolod megoldhatjuk problémáidat, akkor lépj velünk kapcsolatba a céges oldalunkon található űrlapon keresztül.

opendata.hu

opendatahu45.jpg

Az opendata.hu egy ingyenes és nyilvános magyar adatkatalógus. Az oldalt önkéntesek és civil szervezetek hozták létre azzal a céllal, hogy megteremtsék az első magyar nyílt adatokat, adatbázisokat gyűjtő weblapot. Az oldalra szabadon feltölthetőek, rendszerezhetőek szerzői jogvédelem alatt nem álló, nyilvános, illetve közérdekű adatok.

Az opendata.hu oldalt a Magyar OpenData Alapítvány/Egyesület hivatalos megalakulásáig - lelkes önkéntesek segítségével a
K-Monitor Közhasznú Egyesület (K-Monitor) működteti, az üzemeltetést a Precognox végzi.



Meetup ajánló

Blog figyelése (RSS)

 Add hozzá az RSS olvasódhoz

Ha levélben szeretnél értesülni az új cikkekről:

Főbb témák

adatok (12) adatújságírás (16) ajánló (4) állás (4) alternatív (6) alternatív keresőfelület (24) analitika (5) beszédtechnológia (10) big data (39) bing (14) blogkereső (5) clustering (6) computational social science (4) data science (7) digitális bölcsészet (4) egészség (7) egészség kereső (7) emócióelemzés (12) Facebook (7) facebook (8) fintech (5) firefox (4) goldenblog (5) google (57) Google (22) GoogleTrends (5) Google Ngram (4) Hadoop (6) helyi keresés (4) hírkeresés (4) internetes keresés (27) internetes keresők (4) internet hungary (6) iphone (5) johu (4) képkereső (8) keresés (50) kereséselmélet (7) keresés jövője (57) keresés problémái (38) keresők összehasonlítása (9) keresőoptimalizálás (6) kereső szándéka (11) kereső tanfolyam (9) kereső teszt (15) kognitív nyelvészet (6) konferencia (11) korpusznyelvészet (5) közösségi keresés (8) közösségi média (6) különleges keresők (7) kutatás (4) linked data (5) live (13) magyar (4) magyar kereső (9) marketing (8) meetup (16) metafora (5) metakereső (4) microsoft (4) miner (4) mobil (30) mobil keresés (15) Neticle (7) NLP meetup (4) nlp meetup (5) Nuance (8) nyelvészet (7) nyelvtechnológia (49) open data (7) pénzügy (6) politika (4) Precognox (15) Precognox Labs (9) seo (5) smartmobil (4) sna (4) spam (6) statisztika (5) számítógépes nyelvészet (5) szemantikus keresés (15) szemantikus kereső (10) szemantikus web (8) szentimentelemzés (20) szövegbányászat (11) társadalomtudomány (4) tartalomelemzés (16) tartalomipar (5) tartalomjegyzék (6) tematikus kereső (20) Twitter (23) twitter (13) Twitter forradalom (4) valósidejű keresés (4) vertikális kereső (9) vizualizáció (10) wikia (4) Wikipedia (4) wolframalpha (4) yahoo (26) Címkefelhő

A blog tartalmai CC licenc alá tartoznak

Creative Commons License
Kereső Világ by Precognox Kft. is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://kereses.blog.hu/.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://precognox.com/.

A Kereső Világ blogon közölt tartalmak a Precognox Kft. tulajdonát képezik. A tartalom újraközléséhez, amennyiben nem kereskedelmi céllal történik, külön engedély nem szükséges, ha linkeled az eredeti tartalmat és feltünteted a tulajdonos nevét is (valahogy így: Ez az írás a Precognox Kft. Kereső Világ blogján jelent meg). Minden más esetben fordulj hozzánk, a zoltan.varju(kukac)precognox.com címre írt levéllel.

Creative Commons License

Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!

 

Mobil vs. desktop keresés

2011.09.28. 15:23 Szerző: zoltanvarju Címkék: google mobil internetes keresés keresés jövője

Ahogy a mobil internet egyre elterjedtebbé válik, egyre jobban előtérbe kerül hogy miképp használjuk a készülékeket keresésre. Nebehaj Viktor ajánlotta figyelmünkbe Kamvar, Kellar, Patel és Xu tanulmányát a különböző platformok összevetéséről a Google adatai alapján.

 

A web korai éveitől a keresett kifejezések hossza lassan emelkedni kezdett, azonban a mobil korszak beköszönte megváltoztatta a képet. Az első kifejezetten mobil kereséssel foglalkozó vizsgálatok azt találták hogy mobilról indított keresések a „hagyományos” keresésekkel összevetve rövidebbek, azonban a főbb témák konvergáltak (vásárlás, szórakozás, felnőtt tartalmak).

 

A tanulmány három kategóriát vizsgált, komputeres, iPhone-ról indított és egyéb mobil keresés, kizárólag angol nyelvű kereséseket figyelembe véve vett random mintán.

 

 komputeriPhoneEgyéb mobil
Szavak száma2.932.932.44
Karakterek száma18.7318.2515.89

 

 

Érdemes megjegyezni hogy a középértékek körüli szórás a iPhone és egyéb mobileszközökön kisebb mint a desktopon végzett keresések esetében. A karakterszám és a keresés hosszának csökkenését a szövegbevitel nehézségének növekedésével magyarázzák a szerzők. A keresett tartalmak tekintetében is nagyobb hasonlóság mutatkozik a hagyományos eszközök és az almás készülék között, még a mobiltelefonok itt is kilógnak a sorból. Azonban a legérdekesebb jelenség hogy az ún. lokális keresések alig 1.7%-át indították iPhone-ról, a döntő többséget hagyományos számítógépeken végezték (habár ez magyarázható a Google maps automatikus használatával bizonyos esetekben).

  

Érdemes egy pillantást vetni a mobilon és iPhone-on keresett tartalmakra is, amiből látszik hogy szignifkánsan kevesebb felnőtt tartalomra keresnek rá az almás telefont használók. A keresett kifejezések sokkal változatosabbak azonban a komputer és egyéb mobileszközök használóinak estében, még az iPhoneról indított keresések sokkal uniformabbak, amiből arra is következtethetünk hogy az Apple fangirl-ök és fanboy-ok sokkal homogénebb csoportot alkotnak.

 

 

A keresési szokásokba eneged bepillantást az egy-egy keresési periódus (search session) vizsgálata.

 

 KomputeriPhoneEgyéb mobil
Keresések száma/periódus1.941.821.70

 

 

Itt is látható hogy az iPhone használat mintázata „kilóg” a többi mobil közül, azonban a hagyományostól is azonos távolságra található. A különbségek magyarázhatók a felhasználói igények közötti különbségekkel, a mobil használat gyakran céltudatosabb, nem annyira felfedező jellegű mint a hagyományos keresés. Ezt a feltételezést támasztja alá hogy az átlagos keresési periódusok száma között nagy a szakadék, a hagyományos komputerekről a visszatérő felhasználók napi 18.1, még a az iPhone tulajdonosok 8.06, az egyéb készülékkel rendelkezők 5.79 keresgélést indítanak.

 

 

A visszatérő keresők keresési szokásai azt mutatják hogy leginkább bizonyos témákra fókuszálnak, ezek nagy része az amúgy előre telepített közösségimédia alkalmazásokhoz kapcsolódik. Ez adta az ötletet hogy egy speciális mérőszámmal fejezzék ki egy felhasználó információigényének variabilitását. Ahogy a mellékelt ábra mutatja itt is sokkal nagyobb hasonlóságot mutat a hagyományos számítógép és az iPhone mint az egyéb mobilok köre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Habár a tanulmány 2009-ben jelent meg a mobolipiac fejlődésével az iPhone-on kívül még több okostelefon jelent meg ami azt jelenti a fentiek tükrében hogy a szokásokat nem írja felül olyan könnyen az új eszköz, persze erről csak akkor tudhatnánk biztosat ha a fejleményeket figyelembe vevő tanulmányok is elérhetőek lennének.

Szólj hozzá! • Kövess Facebookon • Iratkozz fel értesítőre

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.